Lawyer in Fox suit seeks to depose Trump, Spicer: report

Lawyer in Fox suit seeks to depose Trump, Spicer: report
© Getty Images

The lawyer spearheading the lawsuit against Fox News for allegedly fabricating quotes in a report about slain Democratic National Committee (DNC) staffer Seth Rich said Tuesday he would seek to have President Trump and former White House press secretary Sean Spicer testify under oath about their roles in the affair.

Yahoo News reported Tuesday that attorney Douglas Wigdor, who is representing the investigator, Rod Wheeler, is seeking for Trump and Spicer to be deposed.

“We’re going to litigate this case as we would any other,” Wigdor said. “We’ll want to depose anyone who has information."

Wheeler, who frequently appeared as a guest on Fox News to discuss the case, said he never said quotes attributed to him that his investigation “shows there was some degree of email exchange between Seth Rich and WikiLeaks” and that “someone within the D.C. government, Democratic National Committee or [Hillary] Clinton team is blocking the investigation from going forward.”

ADVERTISEMENT
The lawsuit charges that Fox reporter Malia Zimmerman and GOP donor Ed Butowsky, who appears as a contributor on Fox News shows, together created a false narrative about the death of Rich by connecting him to the DNC email leak that intelligence officials largely say was a cyberattack by Russia.

It also claims Butowsky and Zimmerman met with Spicer in April to discuss the Rich story, which Trump reviewed, provided editorial input, and then urged for the story to be aggressively pushed on the new outlet's website.

“Fox News was working with the Trump administration to disseminate fake news in order to distract the public from Russia’s alleged attempts to influence our Country’s presidential election,” states the lawsuit.

Police believe Rich was killed one night in July of last year in a botched robbery attempt.

Wigdor told Yahoo that he will depose Trump and Spicer as well as a half-dozen other key witnesses for the case.

Fox News has denied allegations that it peddled the story in an attempt to "detract from coverage of the Russia collusion issue."

“The accusation that FoxNews.com published Malia Zimmerman’s story to help detract from coverage of the Russia collusion issue is completely erroneous," a Fox News spokesperson said in an email statement provided to The Hill.

"The retraction of this story is still being investigated internally and we have no evidence that Rod Wheeler was misquoted by Zimmerman."