Ex-doorman makes unverified claim that housekeeper had child with Trump

A former doorman at one of President TrumpDonald John TrumpHannity urges Trump not to fire 'anybody' after Rosenstein report Ben Carson appears to tie allegation against Kavanaugh to socialist plot Five takeaways from Cruz, O'Rourke's fiery first debate MORE’s buildings said in a statement Thursday that he wasn’t allowed to criticize a former housekeeper at the property because she had a child with Trump.

Dino Sajudin made the unverified claim in a statement after The Associated Press reported that the parent company of the National Enquirer had paid him for a rumor about Trump having an affair with the employee, but had spiked the story.

“Today I awoke to learn that a confidential agreement that I had with AMI (The National Enquirer) with regard to a story about President Trump was leaked to the press,” Sajudin said in the statement Thursday.

ADVERTISEMENT

“I can confirm that while working at Trump World Tower I was instructed not to criticize President Trump’s former housekeeper due to a prior relationship she had with President Trump which produced a child.”

The AP reported that American Media Inc. (AMI) had given Sajudin $30,000 in exchange to the rights “in perpetuity” for a rumor the former doorman had heard.

Sajudin would have been subject to a $1 million penalty if he publicly discussed the rumor or the agreement, according to the AP.

Trump's personal attorney, Michael Cohen, told the news service that he did not know about the payment but that he had discussed the rumor with the Enquirer.

The Enquirer reportedly determined that Sajudin's story wasn’t true and released him from the contract after the 2016 presidential election.

Sajudin's ex-wife of 14 years cast doubt on his story as well, telling the New York Daily News that her former husband is a "pathological liar" and "infamous for making up stories."

“He’s seen the chupacabra. He’s seen bigfoot," Nikki Benfatto told the newspaper. "One of our friends who passed away, he saw him too, walking down the street.”

She added that she never recalled Sajudin mentioning the rumor to her. She said the two stopped communicating in 2014, a year before the former doorman reportedly approached the Enquirer.

Sajudin also told the Daily News that the sudden media attention was "a bit much." 

"It wasn’t supposed to be out there anyway though,” Sajudin said. “Two days everything was normal. Now it’s crazy."

The AP report comes after a New York Times report last month that former Playboy model Karen McDougal had sued AMI to publicly speak about an alleged affair with Trump.

AMI had paid her $150,000 for the story but withheld it from publication, according to the Times.

The former model claims that she was misled by AMI and her lawyers about the agreement.

- Updated at 4:26 p.m.