State denies report ex-spokeswoman received Fox salary while in administration

State denies report ex-spokeswoman received Fox salary while in administration
© Getty Images

The State Department on Wednesday said former spokeswoman Heather Nauert never received payments from 21st Century Fox during her two years in the Trump administration after a watchdog group alleged that Nauert had been paid by the media company while working as a government employee.

"The State Department’s Ethics Office confirms that Ms. Nauert’s certified Financial Disclosure Report did not contain salary from 21st Century Fox," a State Department spokesman said in a statement to The Hill on Wednesday.

The comments from the department came in response to a since-deleted report from watchdog group Citizens for Responsibility and Ethics (CREW) about the alleged salary payments that Nauert had received while working at the State Department.

ADVERTISEMENT

The watchdog group, which has battled the administration on other issues, alleged that Nauert reported receiving a $167,000 salary from Fox in the second part of her termination report, which covered a period between January 2018 and March 2019. 

But CREW late Wednesday night retracted its post, saying in a statement that an amended version of Nauert’s financial disclosure indicated she had not received payments from her former employer while in government.

“CREW’s post was written based on publicly available financial disclosure documents certified by Ms. Nauert,” the group said in a statement.

“CREW followed up with State to request any revisions or final certifications of the document, and State indicated ‘with respect to Ms. Nauert, the termination report was her final report.’ Following publication, Ms. Nauert has made an amended version public. With the information provided in the new version, we have pulled the post down as it no longer reflects the information contained in the newest version of the report.”

Nauert, who worked as a top spokeswoman for the State Department between 2017 and 2019, blasted CREW's report on Twitter, calling it "false" and saying that its story was "based on a preliminary draft with a clerical error."

"The FINAL CERTIFIED report, available to anyone, makes it clear that I NEVER received salary from Fox," Nauert tweeted, adding in a separate tweet that the report was "flat out wrong."

A Fox News spokesperson also confirmed she was not paid a salary in 2018 or 2019.

CREW did not immediately respond to a request for comment from The Hill.

Nauert served as a reporter and anchor at Fox News before joining the State Department in 2017.

President TrumpDonald John TrumpPelosi arrives in Jordan with bipartisan congressional delegation Trump says his Doral resort will no longer host G-7 after backlash CNN's Anderson Cooper mocks WH press secretary over Fox News interview MORE said in December that he would pick Nauert to replace Nikki HaleyNimrata (Nikki) HaleyPoll shows Michelle Obama would lead in New Hampshire if she entered 2020 Democratic race Five ways Trump's Syria decision spells trouble Tulsi Gabbard rips Trump's Syria decision: 'Kurds are now paying the price' MORE as United Nations ambassador, though Nauert withdrew her name from consideration in February, saying it was in the best interest of her family that she not go through the confirmation process. 

Trump announced in February that he was selecting Kelly Craft, the current U.S. ambassador to Canada, for the United Nations post. Her nomination was sent to the Senate in May.

UPDATED 8:25 p.m.