White House: 'No evidence' of Trump's voter-fraud claim

White House: 'No evidence' of Trump's voter-fraud claim
© Getty Images

The White House on Monday dismissed President-elect Donald TrumpDonald TrumpFive reasons for Biden, GOP to be thankful this season Giving thanks for Thanksgiving itself Immigration provision in Democrats' reconciliation bill makes no sense MORE’s unsubstantiated claim of widespread voter fraud in the 2016 presidential election.

“There has been no evidence produced to substantiate a claim like that,” White House press secretary Josh Earnest told reporters.

ADVERTISEMENT

Earnest refused to comment further on Trump's allegations.

“I would defer to the president-elect’s team for commentary on his tweets," he said.

Trump on Sunday claimed, without citing evidence, that millions of people voted illegally for Democratic nominee Hillary ClintonHillary Diane Rodham ClintonPoll: Democracy is under attack, and more violence may be the future Popping the progressive bubble GOP primary in NH House race draws national spotlight MORE and that he would have won the popular vote if their ballots were not counted.

“In addition to winning the Electoral College in a landslide, I won the popular vote if you deduct the millions of people who voted illegally,” he tweeted.

Trump’s allegation appeared to have originated on the Infowars website, which is operated by radio host Alex Jones, a Trump backer who frequently spreads conspiracy theories.

The site recently reported that 3 million votes were cast by noncitizens, citing the tweets of one conservative activist who provided no evidence to back up his claim.

The websites Snopes and PolitiFact have called the claims “unproven” and “false,” respectively.

Asked for evidence supporting Trump's claims, spokesman Jason Miller cited a 2012 Pew Research study showing 1 in 8 voter registrations is inaccurate or invalid.

He also pointed to a 2014 Washington Post study that said 14 percent of noncitizens could be registered to vote.

The Post's fact-checkers later noted some academics questioned the validity of the study.

— Ben Kamisar contributed to this report.