Media

UK newspaper agrees to pay Melania Trump ‘substantial damages’ over article

Stefani Reynolds

British news outlet The Telegraph apologized “unreservedly” on Saturday and agreed to pay first lady Melania Trump “substantial damages” for publishing an article about her with “a number of false statements.”

The paper published an article titled, “Melania Trump – An Apology,” writing that the cover story of its Jan. 19 edition of the magazine “should not have been published.”

“We apologise unreservedly to The First Lady and her family for any embarrassment caused by our publication of these allegations,” the outlet wrote. “As a mark of our regret we have agreed to pay Mrs Trump substantial damages as well as her legal costs.”

{mosads}The Jan. 19 article, titled “The Mystery of Melania,” no longer appears on The Telegraph’s website.

In its explanation, the paper wrote that the initial story’s allegations, including a claim that Trump’s father was “a fearsome presence and did not control the family,” were “false.”

The paper also wrote that Trump did not abandon her studies in design and architecture because of an exam, but because she sought to become a model. The Telegraph acknowledged that Trump was “not struggling in her modelling career” before she met then-businessman Donald Trump.

“We accept that Mrs Trump was a successful professional model in her own right before she met her husband and obtained her own modelling work without his assistance,” the paper wrote.

The Telegraph also retracted claims that Melania Trump cried the night President Trump won the 2016 election and acknowledged that it “wrongly claimed” Melania Trump’s family moved to New York in 2005 to live in buildings owned by her husband.

Tags Donald Trump Melania Trump

Most Popular

Load more

Video

See all Video