Jeff Bezos will retain voting control over ex-wife's Amazon stock

MacKenzie Bezos said Thursday that she and Amazon CEO Jeff BezosJeffrey (Jeff) Preston BezosTesla becomes fifth company to hit trillion valuation Equilibrium/Sustainability — Presented by Southern Company — As International Space Station winds down, billionaires swoop in The case for a billionaires income tax MORE, have finished dissolving their marriage and that she has given him full voting control over their shares in the company.

In her first tweet from a newly-created account, MacKenzie Bezos said her former husband would retain ownership of the Washington Post and Blue Origin, the space company he founded. Jeff Bezos will also get 75 percent of their stock in Amazon while exercising voting control over the remaining shares.

“Grateful to have finished the process of dissolving my marriage with Jeff with support from each other and everyone who reached out to us in kindness," Bezos wrote. "Excited about my own plans. Grateful for the past as I look forward to what comes next."

Jeff Bezos also tweeted a statement thanking his ex-wife. 

"In all our work together, MacKenzie's abilities have been on full display. She has been an extraordinary partner, ally, and mother. She is resourceful and brilliant and loving, and as our futures unroll, I know I'll always be learning from her."

The high-profile breakup has been fraught with political intrigue and had raised some speculation that it would lead to a struggle over control of the fortune of the wealthiest man in the world.

Jeff Bezos announced the split in January, and hours later the tabloid National Enquirer reported that he had been having an affair. Bezos later accused the magazine of trying to blackmail him over salacious details from his extramarital relationship.

And over the weekend, a private investigator working for the Amazon CEO wrote in an opinion column for the Daily Beast that he had reason to believe that Saudi Arabia had learned of the affair by hacking into Bezos’s phone and then tipped off the National Enquirer.

The Saudi government and American Media Inc., the Enquirer’s parent company, both denied that allegation.